Tegenwoordig wordt de meeste reclame via internet gemaakt. Dit heeft dan ook meerdere redenen. Via internet heb je namelijk een zeer grote groep die je kunt bereiken, wat natuurlijk voordelig is als je leads wil generen en klanten wil trekken voor jouw diensten of producten. Een goede manier om je bedrijf in de kaart te spelen, is door een Google ads specialist of een online marketing bureau in te schakelen. De vraag is echter wat verstandiger is. Hier een specialist voor inschakelen, of kun je het dan toch beter zelf gaan doen allemaal? In dit stuk bespreken we enkele afwegingen die je daarbij kunt maken.

Online marketing bureau: wel of niet

Is het nu wel of niet verstandig om een online marketing bureau in te schakelen om Google ads voor jou te regelen? In principe is dat afhankelijk van meerdere facetten. Aan de ene kant is het dan belangrijk om naar je budget te kijken. Heb jij geld genoeg om te adverteren, maar dit tegelijkertijd ook nog uit te besteden? Als je hier een groot budget voor hebt, dan kan het te adviseren zijn om een specialist in te huren. Een specialist kan namelijk meer bewerkstelligen als het gaat om Google ads. Deze weet hoe je het effectief kunt gebruiken, waardoor je meer leads krijgt. Uiteindelijk is dan natuurlijk ook het idee dat het zich allemaal gaat terugbetalen. Dat je eerst misschien wat geld kwijt bent, maar dat je qua de lange termijn op deze manier juist heel veel geld gaat besparen. Dat is dus ook de gehele afweging die je moet maken als het gaat om een marketingbureau. Uiteraard zijn er nog meer aspecten waar je aan moet denken.

Heb je ervaring met Google Ads?

Het kan bijvoorbeeld zijn dat je zelf al ervaring hebt met Google ads. In dat geval is het vaak niet zo heel moeilijk om ermee aan de slag te gaan. Misschien vind jij het ook wel hartstikke leuk om ermee bezig te gaan. In dat geval is het ook niet per se noodzakelijk om iemand in te huren. Het idee is namelijk dat je het dan beter zelf kunt doen, want jij weet meer over je eigen bedrijf dan wie dan ook. Het geeft dus wel iets authentieks mee als je er zelf mee aan de slag gaat. Dan ga je er in de toekomst bovendien ook nog veel van leren.

Meer leren over Google Ads?

Daarnaast moet jij jezelf natuurlijk ook nog afvragen: vind jij het leuk om ermee aan de slag te gaan. Lijkt het je aangenaam om meer over Google ads te leren, of vind je het interessanter om met je eigen onderneming bezig te zijn en laat je dit liever over aan iemand anders. Ook dat is zeker een belangrijk aspect als het de keuze betreft of je het gaat uitbesteden of niet.

 

Natuurlijk kun je er ook nog voor kiezen om een deel uit te besteden en een deel zelf te doen. In principe zijn er zeer veel mogelijkheden. Met minder ervaring is het altijd een aanrader om een specialist in te schakelen, ze zijn namelijk niet voor niets een specialist!