Als je nog steeds twijfelt over het proberen van influencer marketing, kunnen deze negen statistieken je zeker overtuigen om het een kans te geven.

De kracht van Influencer Marketing:

  • 94% van de marketeers zegt dat influencer marketing effectief is voor hun bedrijf
  • 51% van de marketeers verklaart dat ze klanten van hogere kwaliteit hebben aangetrokken door middel van invloedrijke marketingcampagnes
  • 26% van de marketeers zegt dat Influencer marketing effectiever is dan traditionele reclame
  • 22% van de marketeers claimt dat Influencer marketing de meest kosteneffectieve vorm van online marketing is
  • Marketeers die gebruik maken van Influencer bereiken 37% meer klantenbinding
  • De ondernemingen verdienen € 6.50 voor elke € 1 die in Influencer marketing wordt geïnvesteerd.
  • Influencer marketing kan je helpen om 2x sneller nieuwe klanten te werven in vergelijking met organisch zoeken
  • 31% van de consumenten in de VS en Europa kocht een product of dienst na het zien van een influencers post.
  • 40% van de Twitter-gebruikers zegt een product te hebben gekocht na het zien van een influencer tweet over het product.

Bouwen aan een succesvolle influencer marketing strategie

Steeds meer merken gaan samenwerken met influencers. Ze benaderen in Influencer Marketing Agency om hen in contact te brengen met interessante content creators. Om er zeker van te zijn dat je het goed doet, moet je een solide influencer marketing strategie ontwikkelen. Dit is wat je kunt doen:

  1. Definieer je doelstellingen en KPI’s. Er zijn veel verschillende doelstellingen die je kunt bereiken door middel van influencer marketing. Enkele van de meest voorkomende zijn het verhogen van de naamsbekendheid, het verhogen van de omzet en het bereiken van nieuwe marktsegmenten.
  2. Afhankelijk van je doelstelling kun je verschillende KPI’s vaststellen:
    Het verhogen van de naamsbekendheid: sociale aandelen, merknamen, verdiende media, bereik, direct webverkeer, merk zoekvolume
    Toenemende verkoop: volume van SQL’s (verkoop gekwalificeerde leads), verkochte producten of diensten
  3. Het bereiken van nieuwe marktsegmenten: bereik, volume van andere gebruikers dan je gebruikelijke doelgroep persona’s die zich bezighouden met je inhoud, het bezoeken van je website, het kopen van uw producten of diensten, enz.

Vind dus de juiste influencers. Deze stap is van vitaal belang, dus we gaan er hieronder dieper op in.

Hoe vindt u de juiste influencers voor uw bedrijf 

Het identificeren van de juiste influencers is cruciaal om je influencer marketing inspanningen succesvol te maken. Toch verklaart ongeveer 70% van de marketeers dat het vinden van relevante influencers een uitdaging is. Gelukkig maken de geavanceerde influencer marketing platforms van vandaag de dag het zoeken naar influencers eenvoudig en efficiënt. Je hoeft niet langer handmatig duizenden influencer profielen door te bladeren. Je hoeft hun prestaties niet eens te analyseren om de perfecte match te vinden. In plaats daarvan kun je achterover leunen en slimme algoritmes het werk voor je laten doen.