Drie belangrijke marketing trends in 2018

Het is alweer 2019, en daarom een mooi moment om terug te kijken op drie belangrijke trends uit 2018. 2018 was een jaar waar mobile proof, interactie en big data nog veel belangrijker werden dan het voorafgaande jaar. Mensen zijn constant bezig, hebben tijd tekort en moeten snel en efficiënt getriggerd worden, anders is hun aandacht alweer vervlogen. Deze trends spelen hierop in.

 

De eerste belangrijke trend uit 2018 is dan ook dat alle bedrijven een mobile proof site moeten hebben. Zoals eerder gezegd is de spanningsboog van de alledaagse mens erg kort en moet je van de aandacht die ze hebben goed gebruik maken. Omdat een mobiele telefoon tegenwoordig boven een laptop wordt verkozen is het echt heel belangrijk dat je een mobile proof site hebt. Men haakt namelijk al snel af wanneer ze langer dan drie seconde moeten wachten op een webpagina die aan het laden is. Wanneer de website nog niet optimaal mobile proof is en dus langer dan drie seconde laadt, loop je al een groot aantal mensen mis.

 

De tweede trend die dit jaar erg upcoming was, is het geven van een webinar. Het geven van een webinar slaat zo goed aan bij het publiek omdat het interactief en live is. Tijdens of na de webinar is er een kans om bijvoorbeeld vragen te stellen. Op deze manier creëer je interactie en ontstaat er een essentiële band. Wat als groot voordeel wordt gezien is dat je een grote groep mensen kan bereiken met een webinar, die gewoon kunnen blijven waar ze zijn, zonder te reizen. Een webinar is veelzijdig inzetbaar wat hoogst waarschijnlijk ook de populariteit verhoogt. De voorspelling is dat deze trend in 2019 nog veel groter wordt. Tegenwoordig zijn er ook bedrijven, zoals Yourwebinar, die helpen een goede webinar te organiseren. Hierdoor kan straks iedereen hieraan meedoen.

 

Tot slot, de laatste trend die voor veel nieuwe inzichten heeft gezorgd het afgelopen jaar is: Big Data. Met de grote informatiestroom die er vandaag de dag is, werd voorheen nog niet veel gedaan. Er werd niet uitgehaald wat erin zat. Maar het afgelopen jaar is daar een grote verandering in gebracht. De vele digitale gegevens, die de grote informatiestroom veroorzaken, worden nu omgezet in waardevolle informatie voor bedrijven. Bedrijven krijgen hierdoor veel nieuwe inzichten en kunnen processen versimpelen. Hierdoor wordt de wereld elke dag een beetje slimmer en makkelijker.